Information från Com Hem
Gällande pågående förhandlingar med Telia
Se nedan information som vi har mottagit från Com Hem:
Uppdatering 2019-12-18
Vi beklagar att vi ännu inte kommit överens med Telia om ett
nytt avtal gällande sändningsrättigheterna av TV4-kanalerna och C More.
Här kommer en uppdatering om hur vi besvarar frågor från era boende,
bakgrunden till förhandlingssituationen och hur
ni kan hålla er uppdaterade om utvecklingen.
Information till era boende
Vi har kontaktat våra kunder som har individuella abonnemang per e-post
och sms vid flera tillfällen. Vår kundservice jobbar stenhårt för att
besvara alla frågor vi får via telefon, e-post och sociala medier.
Självklart har belastningen varit hög, men vi kämpar
för att hålla en rimlig servicenivå trots läget. De boende som ringer
ringt in vill främst förstå bakgrunden och varför vi har valt att släcka
ner kanalerna.
De vill även ha hjälp med att få förstå ersättningskanalerna och hur de
får tillgång till dem. På sociala medier delar många sina åsikter och vi
har därför ett team som är dedikerat till att svara på inlägg och
frågor på bland annat Facebook.
TV4-kanalen är den som är mest saknad av våra kunder, men vår samlade
uppfattning är att de ersättningar vi erbjuder är uppskattade av många
kunder.
Förutom att vi har ersatt de påverkade kanalerna med annat innehåll ger
vi även andra ersättningar till de som är individuellt betalande kunder
hos oss:
• Frivisningar av en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande tv-kunder.
• Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat.
• Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling.
• Alla Com Hem- och Boxer-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata.
En viktig del i att skapa rätt kommunikation och vidta rätt åtgärder
grundar sig att vi tar in synpunkter från de boende. Delar av vår
koncernledning håller därför täta uppföljningsmöten kring läget. Vår vd
Anders Nilsson och vår kommersiella chef Samuel Skott
har själva tagit samtal med kunder för att höra vad de frågar om och
vad de har att säga.
Varför kommer vi inte överens?
Meningsskiljaktigheten med Telia handlar i huvudsak om att vi
vill ge våra kunder samma möjlighet att se TV4-kanalerna och C More på
sin tv, surfplatta och mobiltelefon, som Telias kunder kan. Telia vill
dock begränsa möjligheten att se TV4-kanalerna
via streamingtjänster.
Uppdatering om utvecklingen
Vår högsta prioritet är givetvis att komma överens med Telia så snabbt som möjligt. På www.comhem.se/aktuellt publicerar
vi löpande information om utvecklingen.
Med vänliga hälsningar,
Stefan Trampus
Chef Fastighetsaffärer Com Hem