I takt med att utbudet av gratis e-posttjänster växte valde allt färre av våra kunder att utnyttja denna möjlighet. Vi har påbörjat stängningen av e-postadresser vilket innebär att alla som har en mejladress @comhem.se behöver byta till en annan e-postleverantör.
Stängningen är planerad till slutet av november 2020. Som fastighetsägare eller medlem i en BRF-styrelse får du denna information för din kännedom i det fall det dyker upp frågor från de boende som har en e-postadress hos Com Hem.
Information direkt till de berörda
Vi påbörjar inom kort att informera de kunder som berörs. Första steget är ett informationsmejl med exakt datum för stängning, enkla tips på vad de behöver göra och förslag på ny e-posttjänst.
Varför stänger Com Hem e-posttjänsten?
Kraven på e-posttjänster ser annorlunda ut idag jämfört med när vi började erbjuda vår e-posttjänst. Idag väljer de flesta en oberoende e-posttjänst, som inte är kopplad till den leverantör man använder för bredbands- eller mobiltjänster. Vi har inte någon efterfrågan från nya kunder och vi märker att väldigt få använder vår tjänst. Sammantaget gör det att vi valt att stänga ned e-posttjänsten vilket endast berör en liten andel av våra befintliga kunder.
Mer information
Vill du hitta mer information om hur du kan hjälpa de boende som är berörda i din fastighet och få tips och råd om bytet av e-posttjänst? Läs mer på comhem.se/fastighetsagare/stanga-epost
Med vänliga hälsningar
Com Hem
|